fredag 25. april 2014

Klær er gøy!


For første gang siden - ja noensinne, er det moro å handle klær! Fordi nå kan jeg gå inn å få klær i alle vanlige klesbutikker, mens "Stor mote" butikkene har jeg krympet fra.
Så da er det vel ikke så rart at man blir litt jålete, og blir ekstra opptatt av å kle seg bra. Nå er jeg en individualist av rang, og har selvsagt kun kjøpt klær som passer med mine egne filosofier og hvordan jeg ser meg selv. Kanskje litt umodent, men når man har vært fanget av "gubbeklær" siden barndommen, føler jeg at det er på sin plass å kunne uttrykke seg litt personlig og barnslig i klesveien. Jeg er voksen nok til å ikke være redd for å skille meg litt ut. Det er faktisk en positiv ting fra å være vandt til å veie 180 kg, er at man blir vandt med at folk kikker litt ekstra.

Så det har blitt noen hatter, bukser, diverse t-skjorter. Jeg har til og med designet noen egne t-skjorter. Gøy!!

Det er fortsatt veldig uvandt å ta tak i klærne uten noen "X" foran seg eller bukser som er under størrelse 50. Før brukte jeg 9XL i overdeler, 56 i skjorter, 56 i bukser. Nå bruker jeg M/L i overdeler, 38 i skjorter og uvirkelige 34 i bukser. Men det merkeligste av alt er at at jeg bruker 43 i sko, før brukte jeg 46! Så fra å kun kunne velge mellom noen få plagg i spesialbutikker, kan jeg nå velge og vrake fritt blant all verdens klær. Eneste bakdelen er at det har vært dyrt! Jeg har vært nødt til å skifte garderobe 5 ganger iløpet av året som har gått! Så det har blitt å kjøpe en ukesrasjon med klær og bruke de om-igjen og om-igjen frem til de fases ut til fordel for mindre størrelser. En nødvendig onde, for klær må man jo ha, og hver gang har det vært gøy å kunne kikke ett hakk lenger ned på størrelses-kartet.  Egentlig håper jeg størrelsen min holder seg der den er nå, fordi akkurat nå kan jeg velge og vrake i det største utvalget, for M/L, 34" og 43 er der det finnes flest artikler og størst utvalg jevnt over hele linja.

Litt spesielt at jeg egentlig kan si opp medlemskapet i Big Mans Club, men får meg ikke til å gjøre det, selv om de ikke har noen varer som passer meg lenger...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter og spør om du vil. Men la oss holde det på et saklig plan ok?