lørdag 23. mars 2013

FUN Light test Del 2



Ok her kommer fortsettelsen i "FUN Light" testen. Her kommer mine vurderinger av de siste smakene.



FUN Light Bringebær

"Folkefavoritten" hevder produsenten. Her i huset falt den sånn midt på treet. Her har de valgt å kalle den "Bringebær" og ikke "Rasberry", det setter jeg pris på. Det er ikke så mye å si om dette, her forventet jeg bringebærsaft i god Norsk tradisjon. Jeg vokste opp med en mor og søster som var ivrige med bærplukking og safting. Så det er varme barndomsminner når jeg tenker på bringebærsaft. 

Er dette like godt som mamma og søsterens saft? Nei langt der i fra. Men fargen er fin, kanskje litt for rød. Smaken minner om bringebær. Ikke naturlig, men mer bringebær-smågodt fra Svinesund. Litt for syrlig for min smak, mens minstejenta i huset slukte den rått uten problem. Sønnen min derimot var ikke begeistret. 


FUN Light "Wild Berries"

Jeg antar at produsenten her mener "Skogsbær", siden de beskriver den med dette. Nok en gang velger de et engelsk navn på sitt produkt. Kan de ikke bestemme seg en gang for alle om de har norske eller engelske navn? Kanskje Tine skal begynne med "Go' Morgen Wild Berries" istedet for "Skogsbær"? Hva er galt med "Skogsbær"? De har vel aldri skadet noen? Ja ja, nok om det. Hvordan smaker dette? Skogsbær da tenker jeg blanding av bjørnebær, tyttebær, blåbær og kanskje tranebær så dette kan bli spennende.

Hm, den lukter skogsbær. Skikkelig skogsbær, men smaker derimot ingenting av det. Mest eplesyre og vann er det jeg smaker. Minstejenta i huset derimot, elsket denne. Det er nå blitt hennes favoritt saft. Det er greit for da slipper vi andre å drikke den. 


FUN Light "Peach Passion"
"Variant med ferskensmak." sier produsenten. Her gledet jeg meg skikkelig. En av mine favorittsmaker er fersken. Mikset med pasjonsfrukt blir det helt kanon! Fargen gjorde meg skikkelig tent, fordi dette så virkelig ut som ferskenjuice. 

Smaken, ja det smaker fersken. Igjen ikke naturlig fersken, men mer som smågodt fra grensetraktene. Men behagelig å drikke, det var det. Dette er nå blitt min favoritt blant alle sammen. Fersken er en smak hvor det kunstige ikke er så galt. Syrlig-heten hjelper til å fjerne "klarlakk"-smaken som kan oppstå i kunstig ferskensmaker. Absolutt å anbefale. Var såpass fornøyd at jeg velger å ignorere det tøvete engelske navnet på produktet.


FUN Light "IcedTea Peach"

Nå har ikke is-te vært Fun Lights beste side, så her var ikke forventningene store. Det kan vel umulig bli værre enn de andre is-te variantene? Fargen minnet i det minste om is-te.

Men også her skuffer produktet. Ferskensmaken er der, men det er noe med den bitre te-smaken kombinert med søtstoff og den kunstige aromaen som gjør det så ubehagelig. Kanskje ikke is-te er en drikk som egner seg som sukkerfri? Mitt råd om denne er ganske enkelt - STYR UNNA!


FUN Light "Vannmelon"

"Årets smak" mener produsenten også at dette er. De spesifiserer riktig nok ikke hvilket år dette skal ha skjedd. Her har de i det minste smelt på et norsk navn og ikke "Water Melon".  Vannmelon så tenker jeg at smaken er ganske mild og veldig "vann-aktig" med en  hint av sødme.

Her var det søtt... fy lakris så søtt. Minner veldig om en viss "Fanta" med vannmelonsmak man fikk kjøpt for noen år tilbake. Sødmen blir etterfulgt av en massiv bitterhet fra søtstoffet. Dette er sikkert kult for barna, meg derimot - nei takk.

Oppsummering
Da var vi ved veis ende. Om det dukker opp fler smaker, vil jeg muligens vurdere disse også. Merk dette er mine egne vurderinger, på ingen måte hevder jeg at dette skal være noen fasit på smaken av disse produktene. Du får gjøre deg opp din egen mening, det kan godt være at Iced Tea Peach er en av dine favoritter - og det skal den få lov til å være. Ikke får jeg noen penger eller produkter for dette heller. Dette har jeg gjort fordi vi fikk et innfall at vi skulle kjøpe alle sammen, og jeg tenkte jeg kunne dele mine erfaringer med dere der ute.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter og spør om du vil. Men la oss holde det på et saklig plan ok?