fredag 15. mars 2013

Pisser ikke blod lenger

Ok, da pisser jeg hvertfall ikke blod lenger. Var hos legen igjen idag og leverte nye prøver. Jeg hadde en E.Coli infeksjon i nyrene, men han mente at jeg mest sannsynlig hadde nyrestein eller værre ting der også. Så da blir det CT til uka og mulig sykehusinnleggelse.

Til alle der ute som ikke vil ende opp i samme båt som meg, drikk masse! Hele tiden, hele dagen. Jeg slet vannvittig med å drikke nok lenge. Men denne infeksjonen og nyresteinen fikk øynene mine opp og jeg har tvunget meg selv til å drikke mye mer. For bare en og en halv uke siden klarte jeg maks å drikke 0,8 - 1 liter om dagen, nå klarer jeg 1,8 - 2,4 liter. Det jeg måtte var å ha en "drikkeplan". Den er som følger:

3DL Melk når jeg står opp og tar medisinene mine med dette.
3DL Kalorifattig saft / Vann 30 minutter senere
Frokost 30 minutter senere
3DL Juice 30 minutter før lunsj
Lunsj 30 minutter senere
2DL Vann 30 minutter senere
3DL Kalorifattig saft / Vann 30 minutter før middag og tar jerntilskudd med denne
Middag 30 minutter etter
Da er jeg såpass stinn at jeg trenger pause...
2DL Juice / Saft til Barne-TV
2DL Vann 30 minutter senere
3DL Vann 30 minutter før kveldsmat (om jeg orker..)
Kveldsmat 30 minutter senere
3DL Vann før kveldsnytt (om jeg orker)

Det er altså mitt daglige rituale av måltider og drikke. Det hender hvis jeg er skikkelig "stinn" og ikke har lyst på drikke at jeg bytter ut et måltid med en smoothie eller shake. Hender og at jeg tar en shake eller smoothie istedet for drikke for å varriere. Det ser ut til å funke i hvertfall. Nå er det bare å finne ut om jeg har stein eller værre ting inni der og håpe på at de kan gjøre noe med det..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter og spør om du vil. Men la oss holde det på et saklig plan ok?