søndag 3. mars 2013

Fysioterapi

Første time hos fysio på lenge! Jeg har gått gjevnlig til fysioterapi i to år. Primært for dårlig rygg og et ødelagt kne. Veldig bra å få løst opp så mange uker med spenning og stillesitting.
Fysioterapeuten min er en superhyggelig fyr. Han har alltid et smil på lager og kjenner alle pasientene sine godt. I tillegg er han en sangglad spøkefugl så det er aldri kjedelig å være hos han. Denne gangen fortalte han at han hadde vært i Tyrkia i vinterferien, hvor han hadde fått synge i et gammelt greskt amfiteater med utrolig akustikk. Etter å ha begynt å behandle kroppen min fant vi ut at bevegeligheten i kneet mitt var blitt mye bedre. Faktsik klarte jeg nå å belaste det mye mer enn på mange år. Han forklarte at siden jeg har gått ned så mange kg allerede blir ikke leddet like komprimert når jeg tråkker. Så etter denne timen har jeg brukt bena mer. Det er helt sykt hvor mye lettere det er å gå.

På tide å bruke bena mer, nå skal jeg nye å ha brukbare ben for første gang på 10 år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter og spør om du vil. Men la oss holde det på et saklig plan ok?