onsdag 7. mai 2014

Øh nå må jeg vist gå opp i vekt nå...hæh!?


Ja du leste riktig. Jeg trodde jo at jeg ikke var ferdig før jeg hadde en BMI på 25 som er normalen, men den gang ei...
Det har seg nemlig sånn at de kiloene jeg går ned nå ikke lenger er fett - noe er vist fett, men brorparten er muskelmasse og vann. Så resultatet er at jeg blir dehydrert og har fått muskelsvinn. Så nå fikk jeg skjenn sist jeg var til kontroll og ble bedt om å spise mer, gjerne litt mer usunt for at jeg skal få inn litt vekt igjen på kroppen.

Men det er litt problematisk har det vist seg. Fordi selv om jeg nå føler jeg har spist som en galning - riktig nok små porsjoner fordi det går jo ikke mer inn om gangen. Men jeg har nå ni måltider hver dag, i tillegg drikker jeg melk, juice og næringsdrikker istedet for vann. Vekta derimot - den går fortsatt nedover, riktig nok i litt lavere tempo enn før, men fortsatt nedover. Så nå vil de at jeg skal kutte ned på trening, spise mer usunt og legge på meg. Så du kan jo på en måte kanskje forstå hvorfor hodet mitt sier "HÆH?!?". Siden jeg var åtte år gammel har jeg fått høre hvordan jeg må spise mindre, mer sunt og være mer i bevegelse. Nå som jeg gjør det - spiser mindre, mer sunt og er i bevegelse vil de altså at jeg ikke skal være det lenger. De blir jo aldri fornøyd disse ekspertene.

Så nå gnafser jeg kjeks, nøtter, spiser grøt, yogurt, skyr, knekkebrød med Gräddost, burger, chips, juice, melk, kakao, kaffedrikker, sukkertøy, saft, brus og annen mat. Men uten hell, klarer fortsatt ikke å legge på meg. Så hva skal jeg gjøre da mon tro? Jeg for min del forsøker bare å ta det med ro - i den grad det går an da. Sist jeg var hos ernæringseksperten fikk jeg tegnet et ganske så dystert bilde av min tilværelse og fremtid, men jeg forsøker å velge å tro på at det umulig kan være så ille, og gjøre det som faller naturlig. Så får vi heller se om dette stabiliserer seg etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter og spør om du vil. Men la oss holde det på et saklig plan ok?