fredag 17. mai 2013

17. Mai - Hipp Hipp Hurra!

Dagen startet med å pynte barn og gjøre seg klare til barnetoget. For første gang siden jeg gikk ut av 9. klasse skulle jeg gå i tog. Nei jeg var jo ikke barn, men jeg har to småtroll som skulle gå i tog sammen med barnehagen. Vi er så heldig at vi bor i ei koselig bygd med eget 17. mai-tog. Det er stas det! Da slipper vi nemlig alt styret med å stå i kø, løpe byen rundt for å finne rett sted for så å gå evinnelige lange runder og ende opp på torvet. Nei, her er det bare å stille seg opp ved kirken, og følge toget rundt boligfeltet og bort til skolen. På skolen ventet 17.mai talene og leker, pølser og is for barna.


Veldig imponert over min egen form om jeg får lov å være så selvsentrert. Men sist jeg spaserte ned gata vi bor i, var jeg halvdau før jeg var halvveis. Men idag gikk jeg runden tre ganger med toget, og ble ikke andpusten engang! Ikke en eneste svetteperle på panna, ikke noe verking i rygg eller bein. Sist 17.mai jeg var med bort på skolen var jeg bitter for at vi måtte gå (hele 800 meter..) fordi det gjorde ufattelig vondt å gå den turen. Idag var ikke dette en tanke engang. Sist jaktet jeg hele tiden etter et sted å sitte. Det hjalp nemlig mot smertene når jeg kunne sette meg ned. Denne gangen var det ikke noe problem å stå og spasere rundt og kikke i to timer. Selv ikke skoene var vonde. Faktisk var de ganske så komfortable. I år kunne jeg tilogmed delta i trillebårløpet sammen med begge barna mine. For de av dere som ikke vet hva dette er, så er det at man kaster barnet oppi ei trillebår, så må du løpe med trillebåra rundt på en bane, og forhåpentligvis slå den andre trillebåra ved siden av. Ikke bare klarte jeg å delta to ganger, men jeg vant nesten en gang også. Hadde ikke trillebåra vingla da vi runda kjeglen, så hadde jeg faktisk vunnet!

Neste stopp var tivoli. Her fikk jeg og barna kjørt fra oss på karuseller og kjøpt krimskrams i bodene. Vi fikk hilst på mange fine dyr, hilst på "Jean Banan" og bandet "Bullet Proof" og fått superpris på gassballonger til barna. To for 100,- var ikke galt altså :) Det tåler vi.

I tillegg har jeg bestilt nye klær igjen - gøy!!

Dette har vært en helt fantastisk dag. Moro med barnetog og leker på skolen. Superkos med familen på Tønsbergmessen (Spesielt for oss siden det var der jeg møtte min kone for første gang for ganske så nøyaktig 12 år siden)

Idag har slanking og sånn blitt satt til side. Jeg har gått ned 47 kg totalt nå, og derfor har jeg latt ting bare flyte og gå på impuls idag. Det har blitt fortært en is, litt godis, slush, Stratos og en grillpølse. Selvfølgelig ikke i store mengder, fordi det klarer jeg jo ikke. Men i dag var det lov å kose seg litt og bare nyte dagen. :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter og spør om du vil. Men la oss holde det på et saklig plan ok?