lørdag 18. mai 2013

Halvveis! Woohoo!!!


Da er det offisielt, jeg er halvveis på veien ned mot idealvekt. Det har vært litt av en tur så langt, en tur som på langt nær er over. Tida og vekta har gått ufattelig fort forbi. Til tider har det vært veldig vanskelig, men gevinsten er såpass stor at det veier opp.

Totalt 48,5 kg er lagt vekk til fordel for bevegelighet og trivsel. Det er ganske rart at jeg gikk ned 2 kg i løpet av 17.mai. Jeg følte at jeg hadde spist så mye, og mest "tull" den dagen. Det starta med sjokolademelk til frokost, is og godteri til lunsj, stratos til mellommåltid, grillpølse til middag og sjokolademelk igjen til kvelds. Selvfølgelig ikke representativt for min daglige mat-rutine. Men det var 17.mai så jeg gjorde bare det jeg hadde lyst til - helt bevisst uten å tenke på konsekvensene for vektreduksjonen. Jeg følte det var fortjent siden jeg har vært flink så langt og det var 17.mai.

Jeg forventet at vekta enten gikk litt opp, eller stod på stedet hvil idag. Det har seg slik at til tross for kloke råd fra andre, må jeg veie meg hver dag. Grunnen er vel egentlig at jeg er livredd for å gjøre noe feil, så hvis jeg veier meg konstant rekker jeg å gjøre grep hvis det stopper opp eller går i feil retning. Det er ihvertfall teorien :) Det positive er at jeg føler jeg får stålkontroll på vekta og rutinene mine, det negative er at jeg blir veldig styrt av selve vekta, og eventuelle platåer eller økninger spiller sterkt inn på humøret. Men idag da jeg var forberedt på et negativt resultat av veiingen, ble jeg svært så overasket. 2 kg ned, siden 17.mai. Mye mulig all aktiviteten den dagen veide opp for dårlige matvalg. Jeg gikk jo hele dagen, deltok i leker og konkurranser. Så det forbrant nok mer enn hva jeg klarte å dytte i kjeften. Good work!

Ellers vil jeg benytte anledningen til å gratulere alle med den offisielle Whisky-dagen. Den skal feires med pannekaker med Whisky-sirup her :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter og spør om du vil. Men la oss holde det på et saklig plan ok?