søndag 26. mai 2013

Man lærer å tilpasse seg

Jeg har alltid vært veldig glad i smørbrød. Da mener jeg den "amerikanske" varianten med mange lag av pålegg, grønnsaker, sauser og krydder. Men når man har en magesekk som rommer tre biter av en slik sandwich, blir det til at man ikke lager sånne. Men jeg har lært meg at man kan tilpasse alt til mindre porsjoner. For i prinsippet kan man spise alt (med mindre man reagerer på noe vis på maten da) så lenge man kontrollerer størrelsen på inntaket.


Her f.eks. har jeg krympet en sandwich ned til passelig størrelse. Her ser dere en skive kokt skinke, en halv skive ost, en dert med dressing, en dert med Dijon-sennep, ett polarbrød, to klyper salat, og en klype med syltet rødløk. Også et basilikumblad på toppen som pynt - og ekstra smak. Mildt sagt nydelig!

Jeg spiste ikke opp alt. Omtrent 1/4 av brødet og osten lå igjen. Burde jeg ha dårlig samvittighet? Nei tror ikke det. Smakte godt, og denne porsjonen kan umulig være for mye.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter og spør om du vil. Men la oss holde det på et saklig plan ok?