mandag 25. februar 2013

Smoothies

Smoothies fungerer superbra til slutten av flytende fasen og i most fasen. I tillegg er de geniale mellommåltider, eller som lunsj og kveldsmat.


Her er noen av mine smoothie oppskrifter:

CocoLocoNana

1 banan
1/2 kule vaniljeis / 1 beger vanilje yogurt
1dl Isbiter
1 ts kakao (vanlig bake/drikkekakao - ikke Oboy eller Nesquick)
1/2 ts Kaffe (Frysetørret Nescafe funker også bra)
1dl Melk
1/4 ts Vaniljesukker
1 ts Sukker

Ha alt i blenderen, pulse i et minutt eller to, også fres alt på maks i noen minutter til den er luftig og glatt.

BananaRaz

1 banan
2 ss frosne bringebær
1 ts sukker
1.5 dl Melk
1/4 ts Vaniljesukker

Her hadde jeg frukten i filterdelen, også pulset jeg det til den ble pure. Så hadde jeg i melk og sukker og blendet til den ble blank. Så passen jeg på å helle uten å få med stenene og kjøttet fra filteret.

DoubleMelon

2 ss frossen Cantalupe Melon
2 ss frossen vannmelom
1 dl Tropisk nektar
1 dl Isbiter
1 ts sukker

Her blendet jeg cantalupe, nektar og isbiter først, så hadde jeg oppi filteret, og blendet vannmelon til sist. Pass på å ikke få frøene fra vannmelonen oppi glasset.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter og spør om du vil. Men la oss holde det på et saklig plan ok?