mandag 25. februar 2013

Uke 5

Woohoo most mat er over, hello "fast føde", eller ikke? Det er to måter å se på det på. Ja jeg kan nå spise fler forskjellige typer mat, men most mat føles fortsatt best. Jeg vet ikke om det er sånn fordi hodet mitt er redd for å gjøre noe feil, eller fordi magen ikke er klar enda.


I hvertfall dette funker:

Brødvarer:
Knekkebrød - uten frø
Hvetetortilla
Kneip (Smaker ikke godt)
Loff (Smaker ikke godt)
Rundstykker (Smaker ikke godt)
Boller (Blæh.. smaker værst av alt!)

Pålegg:
Snøfrisk
Meierienes Smøreoster
Smørbar Cheddar
Jarlsberg
Norvegia
Prim
Leverpostei
Kokt skinke (Smaker ikke godt)
Cottage Cheese

Frukt:
Banan
Melon
Pære

Grønnsaker:
Issalat
Potet
Gulerot
Kålrot
Persillerot
Løk (Ikke lett å tygge - med mindre den er helt myk)
Hvitløk
Tomat (Skrelt uten frø, strengt talt er vel egentlig tomat en frukt, men jeg setter den på grønnsaker siden folk flest tenker på det som grønnsak...)

Kjøtt:
Kylling
Svinekjøtt
Kjøttdeig (Smaker dritt! og er ekkelt å spise. Når man tygger så godt som jeg gjør nå så får jeg kjenne all brusk, sener, fettperler, og andre enkle ting oppi. Det er nå man skjønner hvor dårlige industriproduserte farser er...)

Sauser:
Alle

Drikke:
Melk
Juice
Nektar
Vann
Saft
Yogurt
IsTe
IsKaffe
Kaffe
Te

Godteri:
Drops
Ren sjokolade (Smaker ikke godt... en rute føles som å ha spist to 200grams plater)

Brus funker ikke i det hele tatt, det smaker vondt, gjør vondt og jeg har ikke spesielt lyst på det heller. Kjøtt går greit, men det er vanskelig å tygge det fint nok. Veldig mørt kjøtt som langstekt svin eller fetrikt kyllingkjøtt (lår, vinger) fungerer best. Oksekjøtt er veldig vanskelig å tygge, kjøttdeig går, men smaker dritt. Jeg skal finne frem kjøttkvern og lage egen farse etterhvert, så ser vi hvordan det funker..

Væskeinntaket går veldig bra, er oppe i 1.5 liter per dag. Jeg drikker veldig variert, vann, melk, juice, saft og kaffe/te. Forsøker å ikke tenke så mye over hva jeg spiser eller drikker. Fordi jeg fort kan føle dårlig samvittighet hvis jeg f.eks. drikker en isTe. Men når jeg regner over hvor mye kalorier jeg faktisk får i meg, så er jeg kun oppe i mellom 500 - 800 per dag. Det er da med drops, drikke, og mat. Det er ikke mye. Jeg er fra før av vandt til å få meg både to og tre ganger så mye.

Ny treningsøkt denne uken. Gikk litt bedre nå, men jeg tok det ikke så hardt ut denne gangen. Forsøker å konservere kreftene og spre de utover dagen. F.eks. har jeg ryddet i kjellerrommet mitt, da var jeg sliten i to dager. Så formen er veldig opp og ned denne uken.

En gledelig nyhet er at vekten er nå nede i 20 kg minus, og klærne begynner å bli alt for store. Så neste uke skal kona mi og jeg finne frem gamle klær og ting jeg har arvet fra loftet. Blir spennende å se hva som passer :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter og spør om du vil. Men la oss holde det på et saklig plan ok?