tirsdag 26. februar 2013

Uke 6

Ok, denne uken startet med gjennomgang av klær. Samtlige klær i garderoben har blitt alt for store - det er helt latterlig hvor fort det har gått. Så derfor sendte jeg kona opp på loftet for å hente ned sekker med gamle klær, arvegods, og julegaver som var for smått. Det er også en rar ting fordi folk kjøper konsekvent klær som er for små i gave når man er stor. Men uansett...


Resultatet ble at jeg fant ut at jeg nå er mindre enn da jeg traff kona mi for 12 år siden! Det er helsprøtt :) Bryllupsdressen min som var litt for liten da jeg giftet meg - kunne ikke kneppe jakka f.eks. Var nå hakket for stor, buksa var alt for stor og skjorta fikk meg til å se ut som en statist i "Pirates of the Caribbean". Men kult var det at mange av julegavene som aldri hadde passet nå satt som støpt.

Beltene mine har vi måttet lage nye hull i hver uke, det er nå 15 cm forskjell på hullet jeg brukte på julaften og hullet jeg bruker nå - helt vilt!

Så nå er garderoben min "fornyet" med klærne fra min ungdom - kanskje ikke moteriktig å gå i 10 år gamle ungdomsklær, men siden jeg skifter klesstørrelser raskere enn barna mine på 2 og 4 er det ikke vits å investere i noe nytt før ting har stabilisert seg.

Ellers har formen vært grei. Spising går ganske fint, tygger fortsatt godt, men det har blitt mer ubevisst enn i starten. Forsøker å få i meg kjøtt, men det er det vanskeligste. Syns at håret har blitt litt tynnere så jeg håper jeg klarer å få i meg nok protein. Forsøkte proteinpulver - men fytti rakkern sin for en smak da gitt! Forsøkte mange forskjellige, myse, soya, ert, hamp og ris; Smaker dritt alt sammen. Så det går i egg. Egg og jeg har blitt gode venner! Egg, ost, melk og banan er vel omtrent hovedgruppene mat for meg nå. I tillegg til knekkebrød.

Var ute en tur på byen med noen venner. Det var svært hyggelig. Vi bowlet, og jeg var litt urolig for om det kunne være skadelig i forhold til bæreforbudet etter operasjonen. Men det ser ut til å ha gått bra. Min highscore derimot står fortsatt trygt på 144. Mitt beste resultat denne gangen var slappe 102. Men gøy det var det :)  En ting jeg merket er at det er så mye lettere å gå nå. Jeg gikk glatt hele kvelden rundt i byen uten å bli sliten. Det er det lenge siden jeg har orket. Folk kan si hva de vil at store mennesker er late - men hvis en normal mann hadde mått bære to sekker med sement med seg, ville nok de også unngått så mye bevegelse som mulig. Men nå trenger jeg ikke det lenger. Derfor har jeg parkert langt unna, tatt spaserturer og virkelig nytt bevegeligheten i bena!

Alt i alt en bra uke. Formen er stigende, maten går greit, og bena funker for første gang på mange år!


4 kommentarer:

  1. Er veldig gøy å lese bloggen din!!
    Jeg er nå nettopp ferdig med uke 1, og fra operasjonsdagen og til i dag (dag 9) har jeg gått ned 6,4 kg og tilsammen har jeg gått ned 11,3 kg...gikk ned bittelitt før op.dag.

    Jeg gleder meg veldig til å være på uke 6, for jeg er lei flytende kost allerede...men det hjelper på at det nærmer seg moset mat for meg :)

    Hvor mye har du gått ned? Og hvor mye gikk du ned første uka? Klem fra Mailen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei første uka gikk jeg ned 8kg. Nå har jeg gått ned 31kg totalt 8 uker etter operasjon.

      Flytende kost var ganske kjedelig ja, men jeg laget meg litt kraft av kylling og grønnsaker, også spedde jeg den med forskjellige krydder. Så en dag hadde jeg indisk, en annen dag meksikansk, franks osv. Det gjorde det litt mer variert.

      Tynne silte Smoothies fungerte også godt på slutten av flytende perioden. Ellers var jeg og glad i melk - både med og uten smak for å varriere.

      Slett
  2. Har elsket å lese bloggen din. Er ikke en som gidder å gå gjennom en hel blogg. Men skal si deg jeg har elsket hver eneste ord du har lagt ut på bloggen din. Skal selv ha GBP 02.09 og gruer meg men samtidig gleder meg masse. Mye rart jeg leser på nettet men sånn er det når vi mennesker er forskjellige. Men fortsatt har jeg langt i fra angret på noen ting frem til nå.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svar og jeg ønsker deg masse lykke til på den reisen du snart skal begi deg ut på. Prøv å ikke gru deg, selv om jeg vet at det er vanskelig. Takk for at du har fulgt med på min lille journal her på nettet og takk for hyggelige ord.

      Slett

Kommenter og spør om du vil. Men la oss holde det på et saklig plan ok?