torsdag 11. april 2013

Ujevn hjerterytme - igjen...


I dag tidlig våknet jeg klokken seks av at hjertet "løp løpsk" inn i brystet. Det føltes som at hjertet slo raskt, sakte og midt i mellom på en gang. Nesten som at det vibrerte helt ustyrlig. Jeg kunne høre det dundre i øret, som om det febrilsk forsøkte å finne tilbake til rytmen sin.
Dette er en veldig ekkel følelse. Svimmel, uvel og engstelig stod jeg opp. Jeg forsøkte å sjekke med pulsmåleren min for å se om det virkelig var hjertet, eller bare hodet mitt. Klarte ikke å finne noen jevn puls. Hentet blodtrykksmåleren min, men den var heller ikke til noe hjelp. Den viste også ujevn rytme. Mellom 30 og 150 slag i minuttet. Forsøkte å sette meg ned og puste rolig. Hjalp ingenting. Så forsøkte jeg å puste i en pose, fordi jeg tenkte at det kanskje var et angstanfall. Da ble jeg bare mer svimmel, men ikke noe bedring på hjertet. Jeg var ganske rolig, fordi dette har skjedd før, og da har det gitt seg etter en stund. Jeg tok tablettene mine, drakk et glass melk, og forsøkte å få hjelp av nettet til å finne svar.

Etter ca 20 minutter gav det seg. Da sovnet jeg på stedet. Våknet en time senere, og hele kroppen var tung og sliten. Brystet kjentes stølt ut, og jeg ble fort svimmel av å reise meg opp og bevege meg. Forsøkte å måle puls igjen, nå var den jevn på 52 slag i minuttet.

Google var ikke noe til hjelp. Klarte ikke å finne noen som hadde skrevet om sammenheng mellom ujevn hjerterytme og gastric bypass. Kanskje dette ikke er relatert til hverandre? Det mest logiske er å tenke at det har en sammenheng. Jeg ringte legen, men han viste ikke, men jeg fikk en time neste fredag for å ta noen prøver. Det er greit å få sjekket det, for hvis det ikke har sammenheng med operasjonen, og hvis det faktisk er anfall av ujevn hjerterytme, så kan det hende jeg trenger medisiner, eller i verste fall en pacemaker. Men la oss ta prøvene først :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter og spør om du vil. Men la oss holde det på et saklig plan ok?