onsdag 17. juli 2013

Løpetur


Sola lå lavt på himmelen, vinden var nesten stille, hva kunne være bedre enn en liten løpetur? Det var på høy tid å teste løpsformen. Oslo Marathon nærmer seg, så absolutt tid for å komme igang med treningsprogrammet.
Ja hva skal man si. Ikke verdens beste tid, absolutt rom for forbedring. Men nå må dere forstå at disse tallene kommer fra en mann som såvidt klarte å rusle til postkassa for bare et halvt år siden. Kveldens snaue 3 km gikk unna på 26 minutter, med en gjennomsnittsfart på 9min/km. Siden normal gangfart for vanlige folk er 5.3 km/t, og 4 km/t for meg, er det absolutt godkjent. Som en god venn sa: "Du har flyttet et legeme 3 km i en hastighet over normalen, som ellers ville kun vært i ro, mestring på høyt nivå" :)

Beina klarte seg helt fint, kjente ikke noe melkesyre eller tretthetstegn. Mens nakken og overarmene derimot, de ble ganske fort vonde. Et av problemene mine er at magen min og "mantitsa" mine er blitt veldig slappe, Så de flakser rundt på en veldig ubehagelig, og sikkert ultrakomisk, måte. Så der må jeg finne en løsning. Trenger nok en skjorte som er litt "toit" ("tight") som kan holde ting på plass. Eller få tak i en kompresjonstopp ellerno slikt.

Før ville jeg vært helt "død" og brukt opp etter en slik økt. Det ville nok ikke vært gjennomførbart heller. Men nå har jeg bare gode følelser i kroppen. Det føles veldig tilfredstillende å ha gjennomført noe slikt. Målet var egentlig å løpe 1500 meter, men jeg løp nesten dobbelt av det. Jeg trodde jeg skulle bli mye mer sliten, men det ble jeg ikke. Nå føler jeg meg bare varm i kroppen og pigg.

Her er detaljene for ruta, tatt opp via "MapMyRun" en genial app for telefonen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter og spør om du vil. Men la oss holde det på et saklig plan ok?