tirsdag 23. juli 2013

Oslo Maraton - Treningen er i gang!


Ok, oppladingen til Oslo Maraton (10 km) er i gang. Men jeg har justert forventningene mine litt. Puljen jeg meldte meg på i tidligere i år, har jeg nå innsett blir for mye å bite over. 10 km på 1 time og 10 minutter betyr en gjennomsnittsfart på 7minutter per km, og det kjenner jeg er for fort for denne potetsekken her.
Men jeg vil fortsatt stille til start, men istedet for å prøve på noe jeg ikke klarer å gjennomføre, har jeg byttet pulje til 1.20 <.. Så med andre ord en snitthastighet på 8 minutter per km eller mer. Akkurat nå klarer jeg å løpe 3 km med 8.50 minutter per km i snitt, så da er vi nok mer innenfor hva som er realistisk å få til. I værste fall kan jeg gå de siste 4 km :)

Uansett, jeg gleder meg, og har idag startet treningsprogrammet.  Blir spennende å se hvordan formen stiger opp mot løpsdagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter og spør om du vil. Men la oss holde det på et saklig plan ok?