onsdag 31. juli 2013

Mye trening for tiden :)

Skal forøvrig hilse fra "Mannen med ljåen" han holder til på toppen av bakken opp fra Holmestrand...
Ja det blir mye trening for tiden. Jeg trener meg jo opp til å løpe 10 km. Så da følger jeg et fast program. Programmet er ganske enkelt, bortsett fra at det er slitsomt :)
En dag løp, dagen etter sykkel, så en til to dager hvile - avhengig av om forrige runde var med eller uten øking. Hver andre3 runde øker jeg distansen med minst 1km for løp og minst 5 km for sykkel. Er jeg pigg og orker mer, kan jeg øke litt til, men ikke over 3 km for løp og 10 km for sykkel.

Programmet fungerer, men på dagens etappe var viljen om å nå frem til Holmestrand muligens litt sterkere enn kroppens evne til å holde ut. Jeg fullførte, men kjenner meg skikkelig rar i beina. Mulig det er krampe, har aldri hatt slike følelser i kroppen før, så jeg er usikker på om det bare er slike det skal være, eller om jeg har gjort noe galt. Får høre med fysioterapeuten neste torsdag.

Alt i alt fornøyd med egen prestasjon. Det virker nærmest uvirkelig hvor fort det har gått å bygge opp formen til dette nivået. Kanskje jeg egentlig alltid har vært i god form, bare at 60 kg ekstra har sakket meg ned? Ikke godt å si, det er nok en kombinasjon tenker jeg. Jeg er uansett meget fornøyd med resultatet så langt, og på restitusjonsdagene mine lengter jeg ut på løpe eller sykkeltur. Det blir gøy å prøve meg på svømming etterhvert også. I tillegg ser jeg frem til min egenkomponerte triatlon: "Rubber Man"


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter og spør om du vil. Men la oss holde det på et saklig plan ok?