mandag 8. juli 2013

Trening og trening

Så skulle vi grille med noen venner. Siden de bodde snaue mila unna, tenkte jeg at det var en fin anledning til å dra frem sykkelen og trene litt.
Det var solskinn, 29 varmegrader, og noe som føltes som full storm i motvind. Det var nok bare en frisk bris eller lett vind, men på strekkene til, føltes det som jeg stod stille. Farta uteble totalt. Mange seige motbakker, og siden jeg ikke klarer å holde balansen når jeg står å sykler, ble jeg sittende og virkelig tråkke på. Et par av bakkene fikk meg til å se litt stjerner og bli litt svimmel, før jeg nådde toppen. Men det gikk. Da jeg kom opp på siste strekke før huset, klarte jeg å banke opp litt fart.

Hjemturen så tok jeg en annen, litt lenger rute. Men denne var heldigvis skjermet for motvind og tullete strekker. Blant annet en helt magisk lang utforkjøring, hvor farta kom opp i 54 km/t. Den kunne nok lett blitt høyere, men jeg var redd for at noe skulle skje, så jeg bremset litt hele tiden. Men for en deilig følelse, bare gli ned bakken i solnedgangen og se vinden blåse over jordene. Fikk ikke noe mindre lyst på motorsykkel da gitt, men det får bli med drømmen inntil videre.

Litt sur på MapMyRide som rapporterte at hele denne økten tilsammen, kun hadde forbrent 300 kalorier. Da jeg syklet 14 km sist, mente siden at jeg hadde forbrent 1900 kalorier, så hvorfor 5 km lenger kun blir en 6.del er jeg veldig usikker på. Ja ja, uansett bedre enn å sitte stille, og sliten - ja det ble jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter og spør om du vil. Men la oss holde det på et saklig plan ok?